More about us

Visit our main website for links to recent and old material

Waarom zou je LIVE gaan?

Er zijn een aantal pluspunten als je live gaat, die ga ik zo opsommen. Maar veel mensen zullen denken: waarom live gaan als je ook kunt monteren en perfectioneren en gewoon een goed filmpje neerzetten. Juist!
-Wie LIVE gaat mag zich foutjes en domme vertragingen permitteren
-Die LIVE gaat weet meteen een groot percentage van zijn aanhang/community aan zich te binden
-LIVE gaan is heel kleinschalig en toch kun je enorm veel kijkers bereiken zonder de pretentie een tv programma (of een gelikt filmpje) te maken.
Hoe komt dat?
Zodra je op je Facebook bedrijfspagina een live uitzending start, krijgen alle volgers direct een notificatie. Een flink percentage van je volgers zal nieuwsgierig raken en kijken wat je aan het doen bent.

Ze kunnen vervolgens reageren (via de chatbox) waardoor ze zich betrokken voelen en gerespecteerd (mits jij ze natuurlijk netjes te woord staat). Volgers die niet meteen inhaken kijken later, na de live uitzending, het terug en zien ook de chatbox die synchroon mee loopt met het programma. Dat moveert hen om de volgende keer ook live te reageren.

Waarom is dit interessant voor jou?
Omdat je hiermee je omzet kunt verhogen. Je vaste klanten die volgers zijn geworden op je Facebook bedrijfspagina zijn altijd benieuwd naar aanbiedingen, nieuwe collecties, speciale wensen en de aandacht die jij aan hen schenkt. Als je live gaat terwijl je in een groothandel aan het inkopen bent, en je vind iets voor een specifieke klant en laat dat even zien, meer niet, dan zal niet alleen die specifieke klant maar ook de rest van je klanten dat heel erg op prijs stellen, de blijk van persoonlijke aandacht.

Wat heb je hier voor nodig?
Niks meer dan je mobiel, die heb je al.

Wat doet de Live Stream Coach?
Je verder helpen met het perfectioneren van je reguliere uitzendingen. Laten we er wat moois van maken. Je kunt zoveel toevoegen als je wilt, maar je begint met de basis:
-Wie presenteert
-Wie modereert (chatten en voorzetten relevante vragen voor de presentator en de handel behendig stroomlijnen)
-Hoe breng je alles in beeld (de techniek)
Dus door een team samen te stellen kun je een heel nieuw podium creeeren voor je verkoop-show.

1000
10.000
100.000
1.000.000

Er zijn facebookpaginas met 2 miljoen volgers, en als je daar een live uitzending op organiseerd dan weet je dat je heel veel kijkers gaat trekken. In zo’n geval beperk je je tot het aller noodzakelijkste om te voorkomen dat je een uitglijder maakt. Grote aantallen vragen om grote zorgvuldigheid.
Ook hier komt de Live Stream Coach graag om de hoek kijken. Jarenlange televisie ervaring biedt namelijk de inzichten om dit soort experimenten te stroomlijnen:
-opzetten als een campagne,
-uittesten op een proefpanel,
-massale call to action kunnen opvangen

Of je nu voor 50 of 500.000 kijkers live gaat, je wilt ze een volgende keer weer met plezier terugzien. Dat is waar het om gaat.